top of page

Our Work

Op deze pagina krijgt u uitleg welke stappen genomen worden bij uw hypotheekaanvraag.
Van het eerste contact tot uiteindelijk een bindend aanbod van een geldverstrekker.

01

Intake gesprek

De eerste kennismaking is op onze kosten. Dit gebeurt veelal via een video-call of telefonisch.

De duur van dit gesprek is afhankelijk van uw situatie en hoe u zich op dit gesprek hebt voorbereid.

De volgende gegevens zijn nodig: Wat is uw inkomen en hoe ontstaat dat inkomen. Loondienst, pensioen, zelfstandige, uitkering of uit vermogen.

Er worden geen kosten in rekening gebracht

02

Dossiervorming

Na analyse uit de intake van de wens en afstemming op de mogelijkheden, blijkt dat het past. Dan pas openen we het dossier. Dat mag overigens vanuit de AVG pas nadat u de opdracht heeft gegeven.

Alle benodigde documenten worden verzameld.

Alle documenten worden door ons op geldigheid nagekeken. Zo moet een werkgeversverklaring aansluiten op de salarisstrook en niet ouder zijn dan 3 maanden.
Onze back-office zal contact leggen om u te begeleiden door de documentenlijst.

Er wordt een commitment-fee gevraagd.

03

Analyse en advies

In deze fase zullen er meerdere gesprekken zijn. In deze fase willen we ook graag persoonlijk kennismaken, indien dit niet al eerder is gebeurd.

Er wordt een klantprofiel gemaakt.
Waar staat u nu en waar wilt u heen en met welke afwegingen wenst u dat?

Vermijdt u risico of neemt u juist risico?

De adviseur zal hierin fungeren als klankbord en u meenemen binnen diverse scenario's. Uit de analyse worden diverse scenario s gegeven. U maakt daaruit een keuze.

Een indicatief renteaanbod wordt door de geldverstrekker afgegeven. dat betekent dat er een eerste acceptatie is op basis van de door ons gecontroleerde gegevens.

Er kan een hypotheek-garantie op basis van de dan geldende voorwaarden en rente afgegeven worden.

04

Bemiddelingsfase

 

De adviseur zal de aanvraag plaatsen bij de gekozen geldverstrekker en indien nodig toelichting geven.

De geldverstrekker zal mogelijk aanvullende documenten nodig hebben. Maar in veel gevallen worden er documenten gevraagd die feitelijk niet nodig zijn. De adviseur zorgt voor een zo soepel mogelijk proces en begeleid het acceptatieproces.

Hij begeleidt ook bij het taxatie van de woning en de gang naar de notaris.

Uiteindelijk leidt dit tot een voor een geldverstrekker bindend aanbod.

De bemiddelingskosten worden in rekening gebracht.

De succes-fee.

bottom of page